Úsek správní (Adámkova 554)
Jitka Fodorová - pověřena vedením úseku
Úsek správní v oblasti přenesené působnosti
Občanské průkazy a cestovní doklady
Na základě zákona č. 269/2021 Sb., o občanských průkazech komplexně zajišťuje výkon státní správy na úseku občanských průkazů:
- vyřizuje žádosti o vydání občanského průkazu včetně jeho předání žadateli,
- vystavuje dočasné občanské průkazy (z důvodu technické závady na zařízení zabezpečujícím zpracování a přenos dat potřebných k vydání občanského průkazu, v důsledku přírodní katastrofy nebo jiné mimořádné události, která trvá déle než 7 dnů, osobě, která nabyla státní občanství České republiky)
- poskytuje údaje z evidence občanských průkazů na žádost státním orgánům,
- poskytuje občanovi údaje, které jsou k jeho osobě vedeny v evidenci občanských průkazů na základě písemné žádosti.
Na základě zákona č. 329/1999 Sb., o cestovních dokladech, ve znění pozdějších předpisů komplexně zajišťuje výkon státní správy na úseku cestovních dokladů:
- vyřizuje žádosti o vydání cestovních dokladů včetně jeho předání žadateli,
- vystavuje potvrzení o ztrátě, odcizení nebo zničení cestovního dokladu,
- poskytuje údaje z evidence cestovních dokladů na žádost státním orgánům,
- poskytuje občanovi údaje, které jsou k jeho osobě vedeny v evidenci cestovních dokladů na základě písemné žádosti,
- vybírá správní poplatky na svěřeném úseku,
- zajišťuje skartaci neplatných občanských průkazů a cestovních dokladů,
- řeší přestupky na úseku občanských průkazů a cestovních pasů.
Požádat o vydání občanského průkazu nebo cestovního dokladu může občan u kteréhokoliv obecního úřadu obce s rozšířenou působností.
Oddělení občanských průkazů a cestovních dokladů odboru Kanceláře tajemníka bude až do odvolání každý čtvrtek do 13:00 hodin uzavřeno z důvodu vyřízení žádostí mimo úřad.
Evidence obyvatel
Na základě zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných čísel a o změně zákonů, ve znění pozdějších předpisů:
- zajišťuje výkon státní správy na úseku evidence obyvatel (přihlašování k trvalému pobytu, zrušení údaje o místu trvalého pobytu),
- na žádost fyzické osoby vydává výdej z informačního systému evidence obyvatel,
- poskytuje údaje z evidence obyvatel pro potřeby státních orgánů a institucí,
- na žádost vlastníka nemovitosti vydává potvrzení o počtu přihlášených osob,
- vybírá správní poplatky na svěřeném úseku.
Matrika
Na základě zákonů č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení, č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, č. 186/2013 Sb., o státním občanství České republiky, č. 91/2012 Sb., o mezinárodním právu soukromém, ve znění pozdějších předpisů:
- zajišťuje matriční agendu v působnosti obce s rozšířenou působností,
- vyřizuje podání do zvláštní matriky s provedením kontroly předložených cizozemských dokladů,
- zajišťuje vyšší ověření na matričních dokladech, zasílá matriční doklady do ciziny,
- vydává Osvědčení k církevnímu sňatku nebo Vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství,
- vydává potvrzení o údajích z matričních knih, ze sbírek listin popř. z druhopisů matričních knih,
- zajišťuje archivaci matričních agend.
Na základě zákona č. 41/1993 Sb., o ověřování shody opisů nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu, ve znění pozdějších předpisů:
- provádí ověřování shody opisů nebo kopie s listinou (vidimace),
- provádí ověřování pravosti podpisů (legalizace),
- vede vzory otisků úředních razítek obcí a podpisové vzory úředníků nebo starostů anebo místostarostů provádějících vidimaci a legalizaci u obecních úřadů včetně jejich změn (obce: Dědová, Hamry, Holetín, Jeníkov, Kameničky, Kladno, Krouna, Miřetice, Otradov, Pokřikov, Raná, Studnice, Svratouch, Tisovec, Trhová Kamenice, Včelákov, Vítanov, Vojtěchov, Vortová, Všeradov, Vysočina),
- provádí zkoušky úředníků zařazených do obecních úřadů, které provádějí vidimaci a legalizaci.
Na základě zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných čísel, ve znění pozdějších předpisů vyřizuje žádosti o zprostředkování kontaktu.
Na základě zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů provádí autorizovanou konverzi dokumentů z moci úřední.
- Vybírá správní poplatky na svěřeném úseku,
- zajišťuje slavnostní akt – vítání občánků,
- zajišťuje agendu voleb, referendum; při volbách do zastupitelstev obcí je Městský úřad Hlinsko registračním úřadem pro celý správní obvod (pro 22 obcí).
Vítání občánků
Městský úřad Hlinsko, matrika, automaticky zasílá zvací dopis rodičům k slavnostnímu vítání občánků na adresu trvalého bydliště dítěte.
V případězájmu o účast na tomto společenském aktu, Vás žádáme o zaslání dolní vyplněné části zvacího dopisu na matriku městského úřadu.
Další pozvánkou Vám sdělíme den a hodinu konání vítání občánků. Na vítání občánků jsou zváni děti od 2 měsíců.
Vítání občánků je bezplatné.
Užitečné informace
Oddací dny a poplatky za svatební obřady 2024 Typ: PDF dokument, Velikost: 421.2 kB
Stanovení místa a doby pro přijetí vstupu do partnerství Typ: PDF dokument, Velikost: 192.48 kB
Vydání matričního dokladu Typ: PDF dokument, Velikost: 498.61 kB
Zápis matričních událostí v cizině (36.86 kB)