Úsek provozně-právní (Poděbradovo nám., vedlejší budova - vchod A, B, C)
Soňa Pospíšilová - pověřena vedením úseku
Sekretariát
Soňa Pospíšilová - tel. 469 315 314
- specializovaná organizační a koordinační činnost u orgánů samosprávy, agendy tajemníka, evidence, vyhotovování a odesílání dokumentů dle platného spisového a skartačního řádu,
- úkoly související s personální agendou zaměstnanců zařazených do městského úřadu,
- spolupráce s Úřadem práce ČR na vytvoření pracovních příležitostí v rámci veřejně prospěšných prací a v rámci veřejné služby,
- odborné vzdělávání a prohlubování znalostí zaměstnanců,
- odborná studijní praxe studentů,
- spolupráce s předsedy jednotlivých občanských komisí při agendě týkající se blahopřání nejstarším spoluobčanům,
- vidimace a legalizace, konverze dokumentů z moci úřední,
- koordinace práce spisoven úřadu, archivační a skartační řízení za celý úřad.
Podatelna
Barbora Střížová - tel. 469 326 111
- obsluha telefonní ústředny,
- chod podatelny a výpravny v souladu se spisovým a skartačním řádem,
- vedení elektronické podatelny,
- zajišťuje komunikaci s informačním systémem datových schránek,
- zasílá, doručuje, popřípadě ukládá úřední písemnosti,
- agenda spojená s úřední deskou,
- centrální evidence žádostí dle zákona č. 106/1990 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Právní
Mgr. Nikola Ondráčková - právník - tel. 469 315 327
Ing. Lada Horáková - přestupky - tel. 469 315 333
Mgr. Iveta Cimburková - přestupky - tel. 469 315 318
Marie Hubená - agenda komunál. odpadu, vymáhání pohledávek - tel. 469 315 334
Bc. Hana Dvořáková - agenda psů, vymáhání pohledávek - tel. 469 315 325
- právní agenda města vyplývající z výkonu samostatné působnosti,
- tvorba právních předpisů města po legislativní i obsahové stránce,
- evidence právních předpisů města (obecně závazné vyhlášky a nařízení),
- evidence vnitřních předpisů a orgánů města (např. směrnice a pokyny),
- tvorba smluv, spolupráce při přípravě smluv, kontrola obsahu,
- evidence a archivace smluv města,
- právní konzultace a porady orgánům města, odborům a příspěvkovým organizacím města,
- na základě pověření orgány města zastupování města před soudy, správními orgány, v insolvenčních řízeních, spolupracuje s orgány činnými v trestním řízení,
- podání žalob za město Hlinsko v občanskoprávním a trestním řízení,
- zastupování města ve funkci opatrovníka v občanskoprávních či jiných řízeních,
- prošetřování způsobu vyřízení stížností proti nevhodnému chování úředních osob nebo proti postupu správního orgánu,
- právní dohled nad zadáváním veřejných zakázek města Hlinska dle schválených pravidel,
- agenda místního poplatku za komunální odpad v souladu s obecně závaznou vyhláškou města,
- agenda místního poplatku ze psů v souladu s obecně závaznou vyhláškou města,
- vymáhání pohledávek města za dlužníky v souladu s ust. § 38 odst. 7 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, zák. č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, zák. č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, zák. č. 280/2009 daňový řád, vše ve znění pozdějších předpisů,
- údaje z evidence přestupků pro potřeby státních orgánů a institucí,
- agenda přestupků dle zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích, ve znění pozdějších předpisů a zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zejména přestupků proti pořádku v územní samosprávě, veřejnému pořádku, občanskému soužití a proti majetku a dále přestupků, k jejichž projednávání je příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností nebo obecní úřad, přičemž tuto agendu zpracovává na základě uzavřených veřejnoprávních smluv též pro obce:
- Dědová,
- Hamry,
- Holetín (m.č. Horní Holetín, Dolní Holetín, Horní Babákov),
- Jeníkov,
- Kameničky (vč. m.č. Filipov),
- Kladno,
- Krouna (vč. m.č. Čachnov, Františky, Oldříš, Ruda, Rychnov),
- Miřetice (vč. m.č. Čekov, Bošov, Dachov, Dubová, Krupín, Havlovice, Švihov),
- Otradov,
- Pokřikov,
- Raná (vč. m.č. Medkovy Kopce, Oldřetice),
- Studnice (vč. m.č. Košinov, Zalíbené),
- Svratouch,
- Tisovec (vč. m.č. Dřeveš, Kvasín, Otáňka, Vrbětice),
- Trhová Kamenice (vč. m.č. Hluboká, Kameničky, Petrkov 3.díl, Polom, Rohozná, Zubří),
- Včelákov (vč. m.č. Bystřice, Dolní Babákov, Hůrka, Příkrakov, Střítež, Vyhnánov),
- Vítanov (vč. m.č. Stan),
- Vojtěchov (vč. m.č. Pláňavy),
- Vortová (vč. m.č. Lhoty),
- Všeradov (vč. m.č. Jasné Pole, Milesimov),
- Vysočina (m.č. Dřevíkov, Možděnice, Petrkov 1. díl, Rváčov, Svatý Mikuláš, Svobodné Hamry, Veselý Kopec), nespadá-li projednávaná věc do působnosti jiného odboru MÚ Hlinsko.
Mzdová účtárna
Vilma Luňáčková - účetní - tel. 469 315 317
Veronika Kudláčková - účetní - tel. 469 315 317
- komplexní mzdová a personální agenda včetně souvisejících statistických výkazů pracovníků úřadu, zaměstnanců města nezařazených do úřadu (např. městské policie, základních škol, školek a ostatních příspěvkových organizací města Hlinska) a členů zastupitelstva, výborů zastupitelstva a komisí rady, v jejímž rámci také zpracovává agendu nemocenských dávek a nemocenského pojištění podle zákona č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, ve znění pozdějších předpisů,
- agenda pojistného na sociální pojištění, důchodové pojištění a zdravotní pojištění zaměstnanců města,
- roční zúčtování daně z příjmu ze závislé činnosti,
- evidence zdravotních pojišťoven všech pracovníků úřadu a ostatních zaměstnanců města,
- součinnost exekutorským úřadům,
- evidence čerpání sociálního fondu jednotlivých zaměstnanců.
Správa informačních a komunikačních technologií
Jolana Novotná - informatik (pro budovu Adámkova tř.) - tel. 469 315 317
Luboš Vašek - informatik (pro budovy na Poděbradově nám.) - 469 315 344
- softwarové a hardwarové zabezpečení činnosti MÚ a příspěvkových organizací města,
- koordinace provozu elektronické spisové služby v rámci městského úřadu,
- provoz ISDS v rámci městského úřadu,
- rozvoj informačních technologií úřadu,
- zadávací řízení v oblasti správy informačních a komunikačních technologií,
- správa webových stránek města.